marți, 10 iunie 2014

Orfan

Am invatat sa scriu atunci cand trairile imi incetoseaza mintea, cand nu gasesc raspunsuri firesti la dureri simple, atunci cand sunt pe muchia colapsului; si am invatat sa public “meme-urile” atunci cand mintea se limpezeste, atunci cand ceea ce scriu nu urla furie, dezamagire si durere.
De data asta am facut o exceptie: nu am scris atunci cand eram pe culmile dezamagirii, ale furiei, ale tristetii. De data asta nu cenzurez, nu editez.
Asta e despre dezamagire. Despre dezamagirea persoanelor dragi, despre dezamagirea sufletelor curate din jurul meu, despre durerea copilului din mine.
Si ce dezamagire e mai mare decat cea produsa de cei mai apropiati oameni? De cei care ti-au consolidat principiile, cei care te-au ajutat sa devii persoana care esti azi? Cei care te-au ajutat sa iti construiesti caracterul, sa razbati in viata, sa diferentiezi binele de rau? Nu cred ca exista…
Am mai fost tradata de oameni din jurul meu, am gustat amaraciunea dezamagirii, dar de fiecare data au fost acele persoane langa mine care m-au ridicat si mi-au dat sa gust nectar…si dezamagirea disparea…acum de unde mai iau nectarul? Tu, care m-ai ridicat de jos, m-ai scuturat de tarana, mi-ai ridicat fruntea si m-ai tinut dreapta in fata vietii…tu ma amarasti?
Nu am idoli, dar aveam un exemplu in persoana care ma invelea si imi spunea noapte buna. Stiam exact cum vreau sa fie barbatul de langa mine atunci cand ar fi fost sa imi intemeiez o familie…aveam cel mai bun prieten…un ideal.
Am fost invatata sa nu am asteptari mari de la nimeni, nici sa ofer incredere gratuita, dar cand persoana care te invata toate aceste lucruri iti terfeleste inima care il privea mereu cu ochi de copil, cand esti amenintat si renegat “out of nowhere” tocmai de cel ce te-a adus pana aici, cand  acea persoana seamana numai durere si disperare in tine, in persoanele cele mai dragi de pe lumea asta tie, cand brusc din familie devii dusman fara sa fi facut nimic sa meriti o razbunare puerila, o dusmanie indusa de un comportament adolescentin…nu exista scuza. Nu in ochii si in sufletul meu, nu in fata vietii.
Si gandul asta ma consoleaza: nu exista greseala in viata pe care sa nu o platesti, nu exista rau facut care sa nu se intoarca inzecit…si pe langa toate principiile, m-a invatat si ce inseamna satisfactia de a il vedea pe cel ce ti-a gresit la pamant, mai presus, ce satisfacator e sa mai arunci o mana de tarana peste el. M-a invatat sa nu caut razbunare, dar sa profit de ocazie, daca mi se ofera mijloacele.  
Dezamagirea in ceea ce te priveste nu trece nici cu nectarul Zeilor iar eu o sa continui sa imi jelesc tatal si sa dau de pomana ptr el, iar in ziua in care viata va face dreptate, voi fi acolo sa atest acest lucru, sa arunc pumnul de tarana…sa imi impac inima de copil.
Mi-a omorat tatal in cel mai brutal mod: l-a aruncat in spatele constiintei sale si l-a inlocuit cu o bestie cu chip de om, cu un animal fara scrupule, cu un nimeni in fata mea. Copilul din mine este orfan, copilul din mine isi jeleste tatal.

Tu, nimeni de azi, nimeni de 5 luni, esti un las!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu